پشتیبانی سلامت بدون مرز

چالش 5kدویدن … دکتر حمید رضا بادلی فوق تخصص کلیه کودکان

امروزه ورزش کردن جزئی از استایل یا روش زندگی ما حساب میشه بسیاری از اوقات در مجامع علمی، دوستانه، خانوادگی و حتی در تجویز های ما پزشکان توصیه به انجام ورزش می شه. اما چیزی که مشخص نمی شه اینه که کدام روش ورزشی مناسب تره؟ آیا حتماً برای ورزش کردن باید ابزار خاصی داشت؟ یا حتماً باید به باشگاه های ورزشی مراجعه کرد؟ از آنجایی که من برای پیدا کردن چنین پاسخ هایی همیشه به مراجع علمی معتبر مراجعه می کنم در بین همه مراجع، روش جالب سازمان بهداشت ملی انگلستان را بسیار جالب، علمی، عملی و قابل اجرا دیدم. باید به خاطر داشته باشید وقتی در در وب سایت های معتبری مانند ان اچ اس ورزشی خاصی را توصیه می‌کنن حتماً در مورد آن مطالعات دقیق علمی و عملی صورت گرفته و بعد اونو در اختیار همگان میذارن.

اما ویژگی جالب این روش اینه که با یک برنامه نیم ساعته و سه بار در هفته و به مدت نه هفته می تونید پنج کیلومتر را در نیم ساعت بدوید. شاید عجیب به نظر برسه اما شدنی است و در هزاران نفر در بریتانیا مورد آزمایش قرار گرفته.

برای اجرای این روش برای هر هفته که شامل سه جلسه است یک برنامه دویدن وجود دارد. با زمان بندی های مشخص، دویدن و پیاده روی های متناوب، به حد مورد نظر خواهید رسید.

چالش 5k دویدن

من و همکارانم در وب سایت دکتر همه برای اینکه بتونیم این روش بسیار جالب را عملی کنیم، با تلاش و صرف وقت بسیار زیاد، برای هر هفته یک فایل صوتی یا پادکست ساختیم که شما می توانید آن را در داخل موبایل خود دانلود نمایید و با داشتن یک هدفون و یار همیشگی تون یعنی موبایل از اون استفاده کنید.
البته با سلیقه امروزی هم تزئینش کردیم یعنی موزیک مناسب در لابلاش قرار دادیم. می توانید دویدن را در خانه و باشگاه با تردمیل و‌ یا پیاده روها و پارک ها انجام دهید.

برای دانلود به لینک زیر مراجعه نمایید
https://drhame.com/p/3680

اگر براتون پیدا کردنش مشکل بود از همکارام می خوام که هر پادکست مربوط به هر هفته را در #تلگرام دکترهمه بذارند.
فعلا برای هفته اول فقط یک پادکست لازم دارید که آن را باید سه بار در هفته تکرار کنید.
این ورزش برای همه افراد مناسبه و با توجه به نوع هوازی بودن آن، می تواند در کاهش فشارخون، قند خون و چربی ها هم موثر باشه.
برای دوستانی که تمایل دارند که می خواهند مرجع مطلب را در آن اچ اس ببینید می توانند از این لینک استفاده نمایند

https://www.nhs.uk/live-well/exercise/couch-to-5k-week-by-week/

برای مشاوره پزشکی آنلاین و با ارتباط تصویری با دکتر حمیدرضا بادلی فوق تخصص کلیه کودکان و نوجوانان لطفاً اینجا را کلیک نمایید