پشتیبانی سلامت بدون مرز

نظرات جوانان در مورد استفاده احتمالی از مشاوره از راه دور برای سلامت جنسی

نظرات جوانان در مورد استفاده احتمالی از مشاوره از راه دور برای سلامت جنسی : نتایج یک نظرسنجی ملی در نیوزیلند

Garrett CC1، Hocking J، Chen MY، Fairley CK، Kirkman M.

1 مرکز بهداشت زنان ، جنسیت و جامعه ، دانشکده بهداشت جمعیت ملبورن ، دانشگاه ملبورن ، ویکتوریا

خلاصه

زمینه:

جوانان به طور نامتناسب در اثر عفونت های قابل انتقال جنسی در استرالیا تحت تأثیر قرار می گیرند ، اما دسترسی به خدمات بهداشت جنسی برای پایش سلامت جنسی با موانعی روبرو هستند ، از جمله نگرانی های مربوط به محرمانگی و بعضی اوقات ، دوری جغرافیایی. یکی از راههای نواورانه برای افزایش دسترسی به خدمات مشاوره ای استفاده از پزشکی از راه دور است.در این مطالعه
افراد جوان (16 تا 24 سالگی) با استفاده در مشاوره تلفنی و وب کم برای سلامت جنسی از طریق یک نظرسنجی ملی تبلیغاتی گسترده در استرالیا مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج:

در مجموع 662 نفر پرسشنامه را تکمیل کردند. به طور کلی ، 85٪ از افراد این مطالعه اظهار داشتند که مایل به مشاوره حضوری با پزشک ، 63٪ مشاوره تلفنی و 29٪ مشاوره با وب کم هستند. آقایان ، تمایل بیشتری به مشاوره وب کم داشتند. انهایی که برای رسیدن به پزشک‌۲۰ دقیقه فاصله دارند ، 83٪ از اینها گزارش دادند که اولویت اول آنها مشاوره حضوری با پزشک است. اگر تصور می کردند با دو ساعت فاصله از پزشک زندگی می کنند ، 51٪ مشاوره تلفنی را ترجیح می دهند. عمده نگرانی مربوط به مشاوره در شبکه های اجتماعی رایگان مربوط به نگرانی های مربوط به حریم خصوصی و امنیتی مربوط به احتمال ضبط ، ذخیره ، و احتمالاً جستجو و بازیابی آنلاین مشاوره در وب کم بود.

نتیجه گیری:

سلامت جنسی بعلت خجالت کشیدن کمتر مورد مشاوره قرار میگیرد

این مطالعه اولین مطالعه ای است که ما از آن آگاه هستیم و به دنبال دیدگاه جوانان در زمینه پزشکی و دسترسی به خدمات بهداشت جنسی است. اگرچه تنها 29٪ از پاسخ دهندگان مایل به مشورت با وب کم بودند ، اما چنین خدماتی ممکن است به نفع جوانانی باشد که در غیر این صورت ممکن است به یک سرویس بهداشت جنسی دسترسی پیدا نکنند. اگر کلینیکهای پزشکی و پلتفرم های تله مدیسین سیاستهای حفظ حریم خصوصی واضح و در دسترس را ارائه دهند و اطمینان حاصل شود که مشاوره ها ضبط و ذخیره نمی شوند این گونه مشاوره های تصویری بیشتر خواهد صورت گرفت.

بررای مشاوره انلاین با روانشناس یا ویزیت انلاین با روانشناس های سامانه لطفا اینجا را کلیک کنید . برای اطلاع از اخرین اخبار سامانه سلامت بدون مرز پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.