پشتیبانی سلامت بدون مرز

سرماخوردگی و آنفولانزا شباهت ها و تفاوت ها _قسمت دوم

در صورتی که در مورد ویروس انفولانزا یا سرماخوردگی نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید اینجا را کلیک نموده و با پزشک مورد نظر خود مشاوره مستقیم آنلاین تصویری انجام دهید

درمان آنفولانزا: داروهای ضد ویروسی را بلافاصله شروع کنید. این داروها می توانند باعث شوند حال شما بهتر شود و بیماری خود را 1 تا 2 روز کوتاه کنید – به خصوص اگر آنها را در 2 روز اولیه از شروع بیماری مصرف کنید. . داروهای بدون نیاز به نسخه نیز می توانند برخی از علائم مانند سرفه و احتقان را کاهش دهند. برچسب ها و دستورالعمل ها را با دقت بخوانید تا بدانید که پزشکان چه می کنند و چگونه آنها را مصرف کنید..استراحت در منزل و مصرف مایعات جزو مهمی از روند درمان میباشد .

قرص تامیفلو در صورتی که در ۴۸ ساعت اول ابتلا به بیماری مصرف کردن بسیار موثر خواهد بود

درمان سرماخوردگی: داروهای OTC ( بدون نیاز به نسخه)می توانند علائم را تسکین دهند. داروهای کاهش دهنده سرفه،داروهای ضد احتقان ،و آنتی هیستامین ها می توانند به بهبود احتقان ، سرفه و علائم بینی کمک کنند. استامینوفن ، ایبوپروفن یا ناپروکسن می تواند درد یا سردرد را درمان کند. مواد نگهدارنده و هشدارها را در تمام برچسب های محصولات بخوانید. بسیاری از داروهای سرفه و سرماخوردگی مواد مشابه دارند ، بنابراین می توانید به طور تصادفی بیش از حد مصرف کنید ، مگر اینکه مراقب باشید. به کودک زیر 18 سال آسپرین ندهید. استفاده از آسپرین برای درمان آنفولانزا میتواند باعث بیماری ای به نام سندرم ری در کودکان بشود که عوارض خطرناکی دارد .

دستورالعمل و هشدار های داروهای خریداری شده را مطالعه نمایید

شستن دست مهم است. دستان خود را به خوبی بشویید تا انفولانزا را به افراد دیگر منتقل نکنید. از صابون و آب گرم استفاده کنید. به مدت 20 ثانیه دستان خود را با هم مالش دهید. نواحی بین انگشتان و اطراف ناخن های خود را فراموش نکنید. خوب بشویید و کاملاً خشک کنید. ضد عفونی کننده دست که پایه الکل دارند تاثیر خوبی دارند. غالباً در فصل سرما و آنفولانزا ، خصوصاً بعد از سرفه ، عطسه ، یا بینی دستات خود را بشویید. در صورتیکه نمی توانید یک دستمال پیدا کنید، به جای دست ها آرنج خود را جهت عطسه یا سرفه جلوی دهانتان بگیرید .

شستشوی مکرر دست‌ها با مواد ضدعفونی کننده کلیدی ترین اقدام در جهت جلوگیری از انتشار ویروس می باشد

واکسینه شوید:

تزریق یک flu shot یا واکسن انفولانزا هر سال دریافت کنید . این پروتئین از نسخه های آنفولانزای سال گذشته یافت شده است. این امر به بدن شما کمک می کند تا وقتی در معرض ویروس واقعی قرار گرفت ، آماده تشخیص و مبارزه با ویروس باشد. واکسن آنفولانزا نمی تواند آنفولانزا را به شما بدهد! واکسنیناسیون آنفولانزا برای کودکان بزرگتر از 6 ماه ، زنان باردار ، بزرگسالان 50 سال و همچنین افراد مبتلا به بیماری های طولانی مدت (مزمن) یا تضیف کننده سیستم ایمنی ، بسیار مهم است.http://instagram.com/sbm24_

واکسیناسیون آنفولانزا اقدامی مهم در جهت جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا می باشد