پشتیبانی سلامت بدون مرز

زانو درد _قسمت دوم‌

مراقبت در منزل در مورد درد زانو:


التهاب پاسخ فیزیولوژیکی بدن به یک آسیب است. در معالجه بسیاری از انواع درد زانو ، یک هدف مشترک شکستن چرخه التهابی است. چرخه التهابی با یک آسیب شروع می شود. پس از آسیب دیدگی ، موادی که باعث التهاب می شوند به زانو حمله می کنند تا در ترمیم کمک کنند. اما اگر آسیب و التهاب بعدی برطرف نشود ، التهاب می تواند به یک مسئله مزمن تبدیل شود و منجر به التهاب بیشتر و آسیب های اضافی شود. این چرخه التهاب منجر به ادامه درد یا پیشرفت درد زانو می شود. این چرخه را می توان با کنترل موادی که باعث التهاب می شوند ، و با محدود کردن آسیب بیشتر به بافت ، شکست.

PROTECT زانو را از ترومای بیشتر محافظت کنید. • این کار را می توان با پدینگ زانو یا اسپلینت انجام داد. • مثلاً یک پد روی کاسه زانو در کنترل علائم در برخی از آسیب های زانو کمک می کند (مثلاً در درمان نوعی بورسیت که گاهی به آن زانوی خانم خانه دار گفته می شود و با جلوگیری از صدمه تکراری بیشتر به بورس جلوی کشککی زانو )…


REST :به زانو استراحت بدهید

یکی از انواع بریس های زانو

• استراحت باعث کاهش فشار تکرار شونده بر روی زانو می شود.

• استراحت هم باعث بهبود و التیام زانو می شود و هم جلوگیری از آسیب بیشتر کمک می کند.


ICE کمپرس یخ روی زانو:

تورم را کاهش می دهد و می تواند برای هر دو آسیب حاد و مزمن زانو مورد استفاده قرار گیرد.
اکثرا توصیه می شود که دو تا سه بار و هر بار 20 تا 30 دقیقه از کیسه یخ استفاده شود

• از کیسه یخ یا کیسه سبزیجات یخ زده که روی زانو قرار گرفته استفاده کنید.

کمپرس یخ آماده


Compression کمپرشن زانوی خود را با باند یا زانوبند ببندید. فشرده سازی یا کمپرشن تورم را کاهش می دهد.
در برخی از آسیب های زانو ، از بستن زانو می توان برای قراردادن کشکک در مسیر صحیح و نگه داشتن صحیح مکانیک مفصل استفاده کرد.

Elevation زانو را بالا ببرید.

• بالا نگه داشتن زانو یا Elevation همچنین به کاهش تورم کمک می کند. • ارتفاع با کمک نیروی جاذبه کمک میکند تا مایعات که در غیر این صورت در جریان زانو جمع می شوند به گردش خون مرکزی برگردند. هنگام نشستن ، پای خود را به سمت بالا بکشید یا از بستری استفاده کنید که به طور طبیعی پاها را بالا می برد. بالا نگه داشتن هنگامی بهتر عمل میکند که زانو – یا هر قسمت دیگری از بدن آسیب دیده – از سطح قلب بالاتر باشد.

PRICE


داروی بدون نسخه ضد درد:

معمولاً از داروهای تسکین دهنده درد مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDS) مانند ناپروکسن (Aleve یا Naprosyn) و ایبوپروفن (Advil یا Motrin) استفاده می شود که در درمان درد زانو نقش دارند.
این داروها مستقیماً درد را کنترل می کنند و در دوزهای بالاتر نیز به عنوان ضد التهاب عمل می کنند و به شکستن چرخه التهابی کمک می کنند. با این حال ، مانند همه داروها ، این داروها دارای عوارض جانبی هستند. • در صورت بروز مشکل خونریزی یا زخم معده یا برخی از انواع بیماری های کلیوی ، نباید از NSAID استفاده کنید. • استامینوفن (تایلنول) همچنین می تواند برای کنترل درد زانو مورد استفاده قرار گیرد اما خاصیت ضد التهابی NSAIDS ندارد. با این وجود ، این روش درمانی در بسیاری از انواع درد زانو مانند استئوآرتریت بسیار چشمگیر است.

چه موقع برای درد زانو با پزشک تماس بگیرید؟

وقتی تصمیم می گیرید که در مورد درد زانو به پزشک مراجعه کنید ، برای بیشتر آسیب های درازمدت زانو یک قانون خوب وجود دارد. اگر علائم شما پس از یک هفته درمان PRICE و داروهای ضد التهاب بدون نسخه برطرف نشده است ، باید با پزشک ، فیزیوتراپی یا متخصص پزشکی ارتوپدی (استخوان و عضله) خود قرار ملاقات بگذارید تا ارزیابی بیشتر درد صورت گیرد . این قانون همچنین می تواند در مورد صدمات جدید زانو که ناتوان کننده نیستند ، اعمال شود. با این حال به یاد داشته باشید که این قانون فقط باید به عنوان راهنما عمل کند. اگر نگران درد هستید ، باید با پزشک تماس بگیرید.


چه موقع باید به بیمارستان جهت درد زانو بروید؟


اگر نمی توانید وزن بر روی زانوی خود بگذارید ، احساس بیماری کنید یا تب دارید یا اگر زانوی شما قرمز و گرم است ، به پزشک مراجعه کنید تا دلایل زیر توسط پزشک ارزیابی شود.
احتمال شکستگی یا عفونت.
• بسیاری از شکستگی ها ممکن است نیاز به بیحرکتی در یک موقعیت خاص یا جراحی داشته باشند.
• عفونت ها نیاز به توجه فوری دارند. آنها می توانند درمان شوند اما نیاز به برخورد سریع دارند.

سایر علائم و نشانه هایی که نیاز به ارزیابی اورژانس دارند:

• درد غیرقابل تحمل
• دردی که با استراحت بهبود نمی یابد
• دردی که باعث بیدار شدن شما از خواب میشود
۰هرگونه ترشح از زانو
۰زخم های بزرگ
• زخم های نافذ
تورم ، اگر در حال استفاده داروهای رقیق کننده خون هستید (وارفارین یا کومدین) یا اختلال خونریزی دهنده دارید (مانند هموفیلی)

زانو درد قسمت اول را نیز بخوانید

زانو درد قسمت سوم

در صورت زانو درد و نیاز به مشاوره پزشکی آنلاین تصویری با یکی از پزشکان ارتوپدی جراح استخوان و مفاصل و یا فیزیوتراپی لطفاً اینجا را کلیک نمایید

برای اطلاع از آخرین اخبار سامانه سلامت بدون مرز لطفاً صفحه اینستاگرام ما را دنبال نمایید

برچسبها:

#مشاوره_انلاین #ویزیت_انلاین# کلینیک_انلاین#دکتر_انلاین#مشاوره_پزشکی_انلاین #مشاوره_روانپزشکی_انلاین #مشاوره_انلاین_تصویری #دکتر_انلاین #پزشک_انلاین #مشاوره_پزشکی #مشاوره آنلاین پزشکی #مشاوره انلاین روانپزشکی #مشاوره انلاین روانشناسی #مشاوره_روانپزشکی #مطب_انلاین#مشاوره_روانشناسی_انلاین#تله_مدیسین