پشتیبانی سلامت بدون مرز

👨‍⚕️ بهترین پزشکان اعصاب و روان ۱۴۰۱ مشاوره آنلاین، آدرس و تلفن، ۲۴ ساعته

سوالات پر تکرار

  • بهترین پزشکان در زمینه اعصاب برای مشاوره آنلاین، تماس تصویری و یا صوتی چه کسانی هستند؟
    از پزشکان خوب و معروف سلامت بدون مرز در زمینه اعصاب می توان به دکتر محمد رضوانی, دکتر همایون بینای مطلق, دکتر محسن جوادزاده, دکتر طیبه عباسیون, دکتر حسین زمانیان, دکتر قائمه نبئی, دکتر پرستو پایدارنیا, دکتر حامد امیری فرد, دکتر امیرحسن رضایی, دکتر زهرا قورچیان, دکتر دینا گنجی, دکتر مهرداد فیاض نکو, دکتر محمدمهدی قاسمی, دکتر علیرضا رنجبر نائینی, دکتر بهرام حقی آشتیانی, دکتر آنیتا حسینی, دکتر امین اله پیرایه گر, دکتر علی اصغر شاهین فرد , دکتر بهزاد قربانی, دکتر بیتا جبلی, دکتر مهسا معتمد, دکتر مهیار نوربخش, دکتر سیده ساهره عمادی چاشمی, دکتر امید اسماعیلی اشاره نمود.
  • معروف ترین و مشهورترین دکترها در زمینه اعصاب به صورت آنلاین مشاوره می دهند؟
    در سامانه سلامت بدون مرز می توانید به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته از بهترین متخصصین پزشکی و دکترهای خوب کشور در زمینه اعصاب مشاوره آنلاین دریافت کنید و در همان لحظه و از خانه خود ویزیت شوید.
  • آیا می توانم توسط یک دکتر خوب در زمینه اعصاب به صورت آنلاین ویزیت شوم؟
    سامانه سلامت بدون مرز برترین و معتبرترین پزشکان حوزه اعصاب را از جمله دکتر محمد رضوانی, دکتر همایون بینای مطلق, دکتر محسن جوادزاده, دکتر طیبه عباسیون, دکتر حسین زمانیان, دکتر قائمه نبئی, دکتر پرستو پایدارنیا, دکتر حامد امیری فرد, دکتر امیرحسن رضایی, دکتر زهرا قورچیان, دکتر دینا گنجی, دکتر مهرداد فیاض نکو, دکتر محمدمهدی قاسمی, دکتر علیرضا رنجبر نائینی, دکتر بهرام حقی آشتیانی, دکتر آنیتا حسینی, دکتر امین اله پیرایه گر, دکتر علی اصغر شاهین فرد , دکتر بهزاد قربانی, دکتر بیتا جبلی, دکتر مهسا معتمد, دکتر مهیار نوربخش, دکتر سیده ساهره عمادی چاشمی, دکتر امید اسماعیلی گرده هم آورده تا به در ۲۴ ساعت شبانه روز و در ۷ روز هفته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان باشند.

صفر تا صد رشته تخصصی اعصاب و روان یا روانپزشکی

یک متخصص خوب اعصاب و روان یا روانپزشک فردی است که بعد از پایان دوره پزشکی عمومی به مدت چهار سال در رشته روانپزشکی تحصیل می‌کند. متخصصان اعصاب و روان در زمینه های متعدد از جمله مشکلات روحی، اختلافات زناشویی، اصلاح سبک زندگی، مدیریت سلامت روان و غیره می توانند به افراد مشاوره لازم را ارائه ‌دهند و به افراد کمک کنند تا با یک برنامه ریزی دقیق مشکلات خود را مدیریت کنند و یک زندگی ایده‌آل داشته باشند.

مهم‌ترین دلایل مراجعه به متخصص اعصاب و روان یا روانپزشک

افراد می توانند برای درمان و رفع مشکلاتی از جمله اختلالات خلقی، اختلالات شخصیتی، اختلال وسواس، نقیصه‌های عقلانی، اختلالات اضطرابی، اختلالات رفتاری، وسواس فکری، اختلالات تكلم و لكنت زبان، اختلالات تيک صوتی يا حركتی، اختلالات رشد،  افکار ناپیوسته و پرش افکار، مصرف غیرعادی الکل یا مواد مخدر، اعتیاد به رفتارهای ناهنجار، عدم تمرکز و توجه، مشکلات خواب و غیره به روانپزشک خوب مراجعه کنند.

درمان هایی که توسط متخصصان اعصاب و روان ارائه می شود

بهترین متخصصان اعصاب و روان با بررسی شرایط روحی و جسمانی و ارزیابی تاریخچه و سوابق پزشکی و روانپزشکی بیماران، جلسات مشاوره متعددی را برگزار می کنند و در نهایت با دارو درمانی، روان درمانی یا گفتار درمانی، ارجاع بیمار به متخصصان دیگر و یا بستری بیمار در بیمارستان به بهبود شرایط بیماران کمک می کنند.

چه زمانی باید به یک متخصص اعصاب و روان خوب مراجعه کرد؟

مراجعه به روانپزشک خوب و بهره گرفتن از روانشناسان یک اقدام بسیار مفید است به گونه ای که به افراد توصیه می شود هر ساله برای بررسی وضعیت روانی و سلامت روان خود به مراکز معتبر مراجعه کنند اما از آنجایی که بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی، بی توجهی به سلامت روان و … به این مساله توجه نمی کنند توصیه می شود با مشاهده هر یک از علائم زیر باید به یک متخصص اعصاب و روان معروف و با تجربه مراجعه کنند.

–         فکر خودکشی

–         آسیب به خود و دیگران

–         احساس خود بزرگ بینی

–         توهم

–         هذیان

–         احساس آزار از سوی دیگران

–         داشتن افکارهای منفی

–         نگرانی و ترس غیرقابل کنترل

–         ناتوانی در توجه و بیش فعالی

–         بی خوابی و یا پرخوابی

–        خشونت، هیجان یا طغیان احساسی

–        افکار از هم گسیخته

تفاوت روانشناس، مشاور و روانپزشک چیست؟

تفاوت بسیاری به لحاظ تخصص و تحصیل میان روانشناس، مشاور و روانپزشک وجود دارد، اما برخی افراد تفاوتی میان این سه قائل نیستند بر همین اساس وقتی دچار مشکل می شوند، نمی توانند برای رفع آن به فرد متخصص و مربوطه مراجعه کنند. این در حالیست که روانشناس و مشاور فردیست که پس از اخذ مدرک کارشناسی روانشناسی می تواند نسبت به دریافت مدرک ارشد و دکتری اقدام نماید اما روانپزشک فردی است که پس از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک پزشکی عمومی در رشته روانپزشکی تخصص لازم را دریافت می کند و می تواند خدمات گسترده تری نسبت به روانشناس و مشاور را ارائه کند.

روانپزشکان می توانند دوره های تخصصی را سپری کنند

متخصصان اعصاب و روان یا روانپزشکان می توانند تحصیلات خود را در حوزه های سلامت بالینی، روانشناسی کودک و نوجوان، روانشناسی بالینی کودک، روانکاوی، اعتیاد، توان بخشی و روانشناسی بالینی را تکمیل نمایند و به صورت کاملاً تخصصی و در یک حوزه به ارائه خدمت بپردازند.

مراکز فعالیت متخصصان اعصاب و روان

بهترین متخصصان اعصاب و روان یا روانپزشکان در بیمارستان های دولتی و خصوصی، بیمارستان های روانپزشکی، دادگاه و زندان ها، آسایشگاه ها، اتاق فوریت های پزشکی، مراکز مشاوره و مطب های شخصی به افرادی که نیاز دارند، ارائه خدمت می کنند.

ضرورت همکاری روانپزشکان با روانشناسان

حضور یک روانشناس خوب در کنار یک روانپزشک با تجربه همواره احساس می شود، زیرا گاهی بیمارانی به بهترین پزشک های اعصاب و روان مراجعه می کنند که علائم خفیف یا متوسطی از بیماری دارند و نیاز به درمان دارویی ندارند و مشاوره با روانشناس به آن ها در بهبود وضعیت بهتر می تواند کمک کند. علاوه بر این، گاه بیمارانی که وضعیت وخیمی داشتند پس از بهبودی نیاز به دوره های تکمیلی درمان دارند که در این موارد حضور روانشناسان در کنار روانپزشکان خوب نقش کلیدی می تواند ایفا کند.

ابزارهای تشخیصی در روانپزشکی با تجربه

مصاحبه با بیمار و اطرافیان او، توجه به علائم، سابقه خانوادگی افراد ابزار عمده تشخیص اختلالات روان در افراد محسوب می شوند.

چگونه بفهمیم که به یک روانپزشک خوب یا روانشناس نیاز داریم؟

طبق گفته بهترین پزشکان اعصاب و روان ، برای تشخیص یک اختلال روانی ابتدا باید به روانپزشک مراجعه کرد و توسط وی ویزیت شد و روانپزشک بر اساس تشخیص خود اعلام می کند که فرد دچار اختلال روانپزشکی است یا اینکه مشکل وی مربوط به بیماری های روانپزشکی نیست که در این صورت بیمار را به یکی از همکاران روانشناس خود ارجاع می دهد.

خصوصیات فردی یک متخصص اعصاب و روان خوب

داشتن موضع بی طرف و درک کامل شرایط بیمار

پایبند بودن به اصول اخلاقی

امین و راز دار بودن

دارای مهارت زیاد در زمینه “شنیدن”

صبور بودن و داشتن حوصله بسیار

واقف بودن به علم روز دنیا

توانمند بودن در زمینه برقراری ارتباط و تعامل

راه های ارتباط با یک روانپزشک خوب

امروزه بنا به دلایل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی، خانوادگی، روحی، فردی و غیره آمار مراجعه به مراکز روانپزشکی افزایش یافته است اما مسئله ای که همواره برای بیماران دغدغه بوده است پیدا کردن یک روانپزشک خوب و با تجربه است. به مردم عزیز توصیه می شود برای حل مشکلات خود و مراجعه به یک روانپزشک متخصص به مراجع و منابع معتبر مراجعه کنند که افراد برای این کار می توانند به کلینیک های سلامت روان، دانشگاه های علوم پزشکی، انجمن علمی روانپزشکان، بیمارستان ها و وزارت بهداشت رجوع کنند.

فرصت های شغلی و بازار کار روانپزشکی

در گذشته افراد بسیاری علیرغم اینکه برای بهبود سلامت روان و زندگی خود نیاز به کمک ر روانپزشکان داشتند اما به دلیل باورهای غلط، تعصب های نادرست، ترس از انگ “روانی” و … به روانپزشکان مراجعه نمی کردند که همین امر موجب تشدید وضعیت آن ها  می شد، اما امروزه خوشبختانه به دلیل تقویت فرهنگ و افزایش آگاهی ها در خصوص روش صحیح مواجه شدن با بیماری های روانی آمار مراجعات افزایش یافته است. البته از جمله دلایل دیگر افزایش مراجعات به بهترین متخصص ها و روانپزشکان و مراکز سلامت روان می توان به افزایش استرس ها، تنش های اجتماعی، اختلافات خانوادگی و غیره اشاره کرد.

جایگاه اجتماعی شغل روانپزشکی

از آنجایی که متخصص اعصاب و روان و یا روانپزشک یکی از تخصص های رشته پزشکی است از این رو جایگاه بسیار مناسبی در جامعه دارد و روانپزشککان از احترام بسیار بالایی برخوردار هستند.

نحوه استخدام و ورود به شغل روانپزشکی

اگر پزشک فارغ التحصیل تمایل به اشتغال در مراکز دولتی یا نیمه دولتی را داشته باشد پس از موفقیت در آزمون، گزینش و مصاحبه می تواند در این مراکز ارائه خدمت کند اما اگر تمایل پزشک به خدمت در مراکز شخصی باشد تنها با داشتن سرمایه کافی و تأسیس مطب می تواند به فعالیت بپردازد.

تفاوت میان متخصص مغز و اعصاب و متخصص اعصاب و روان چیست؟

یک متخصص اعصاب و روان خوب به علائم و رفتارهایی توجه می کند که ریشه در مغز دارد اما منجر به رفتارهای ارادی و گاه غیرارادی در فرد می شود ، اما یک متخصص مغز و اعصاب خوب به علائمی توجه می کند که ریشه در مغز دارد و کاملاً منجر به عملکرد غیرارادی در فرد می شود.

خطرات شغلی پزشکان اعصاب و روان

در تصور برخی افراد، روانپزشکی یک حرفه بسیار آرام است؛ زیرا روانپزشکان افراد بسیار آرام، صبور، متین، با حوصله و درایت هستند اما باید گفت با این وجود حتی بهترین و معروفترین متخصص های اعصاب و روان به خاطر حرفه و شغلی که دارند گاه در معرض خطرات بسیاری از جمله تهدید بیماران و خانواده های آن ها قرار می گیرند و متأسفانه گاه از سوی بیماران یا همراهان آن ها مورد آزار و اذیت جسمی قرار می گیرند که متأسفانه دیده شده مواردی که روانپزشکان به دلیل این مسائل دچار مشکلات جسمانی و سلامت شدند.

بیمارستان هایی در زمینه اعصاب با ما همکاری می کنند