پشتیبانی سلامت بدون مرز

👨‍⚕️ بهترین جراحان فک و صورت ۱۴۰۱ مشاوره آنلاین، آدرس و تلفن، ۲۴ ساعته

سوالات پر تکرار

  • بهترین پزشکان در زمینه فک برای مشاوره آنلاین، تماس تصویری و یا صوتی چه کسانی هستند؟
    از پزشکان خوب و معروف سلامت بدون مرز در زمینه فک می توان به دکتر رامین صابری, دکتر مهرداد دهقانی, دکتر محمد فکور, دکتر علیرضا پرهیز, دکتر سید حسن‌ مهاجرانی, دکتر یوسف فکور, دکتر ناصر بافکار, دکتر میترا ثمره فکری , دکتر عبدالحسین افکاری, دکتر سید مهدی حسینیان, دکتر حوری سادات متفکریان اشاره نمود.
  • معروف ترین و مشهورترین دکترها در زمینه فک به صورت آنلاین مشاوره می دهند؟
    در سامانه سلامت بدون مرز می توانید به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته از بهترین متخصصین پزشکی و دکترهای خوب کشور در زمینه فک مشاوره آنلاین دریافت کنید و در همان لحظه و از خانه خود ویزیت شوید.
  • آیا می توانم توسط یک دکتر خوب در زمینه فک به صورت آنلاین ویزیت شوم؟
    سامانه سلامت بدون مرز برترین و معتبرترین پزشکان حوزه فک را از جمله دکتر رامین صابری, دکتر مهرداد دهقانی, دکتر محمد فکور, دکتر علیرضا پرهیز, دکتر سید حسن‌ مهاجرانی, دکتر یوسف فکور, دکتر ناصر بافکار, دکتر میترا ثمره فکری , دکتر عبدالحسین افکاری, دکتر سید مهدی حسینیان, دکتر حوری سادات متفکریان گرده هم آورده تا به در ۲۴ ساعت شبانه روز و در ۷ روز هفته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان باشند.

آنچه شما باید در مورد جراحی فک و صورت بدانید

آیا تا به حال یک فوریت جدی دندانپزشکی داشته اید؟ ما در مورد چیزهایی فراتر از دندان کرم خورده و یا ترک خورده یا خونریزی لثه صحبت می کنیم ، هرچند ممکن است که این مشکلات نیز در زمان خود آسیب زا باشد. این بحث در مورد بلایای پزشکی واقعی مانند تصادفات و آسیب ها به صورت یا تومور در دهان است. هنگامی که فردی دچار آسیبی جدی در ناحیه دهان، فک و صورت می شود ، به یک مراقب ویژه برای دهان ، سر و فک خود نیاز دارد، که این امر بر عهده بهترین متخصصان و جراحان فک و صورت است. در اینجا به آشنایی و راهنمایی شما در رابطه با جراحان فک و صورت می پردازیم.

آشنایی با رشته پزشکی جراحی دهان، فک و صورت

جراحی فک و صورت یک تخصص منحصر به فرد است که علوم پزشکی و دندان را با هم ادغام می کند. این شاخه از جراحی شامل روش هایی است که به استثنای مغز ، تروما و بیماری های تحت تأثیر سر و گردن را درمان می کند. فک بالا، استخوان اصلی صورت میانی را تشکیل می دهد. جراحی فک و صورت به دلیل نیاز به مدیریت صدمات پیچیده صورت، متولد شد. با گذشت سالها ، این شاخه از جراحی شامل موارد گسترده ای از آسیب شناسی شامل سرطان های سر و گردن ، ناهنجاری های مادرزادی ، بیماری غدد بزاقی ، پیوند استخوان و ناهنجاری های اسکلتی شده است. آنها مشکلاتی مانند کشیدن دندان عقل ، فکی نامرتب ، تومورها و کیست های فک و دهان و انجام جراحی ایمپلنت دندان را درمان می کنند. جراحی فک و صورت یک تخصص جراحی و یکی از تخصص های مرتبط با دندانپزشکی است .

جراحی فک و صورت چیست؟

شما می توانید ناحیه دهان و فک و صورت بدن خود را به عنوان دهان و تمام مناطق اتصال دهنده آن بدانید. واضح است که شما با استخوان فک و دندان های خود عمل جویدن را انجام می دهید. این ناحیه بخشی از شبکه ای است که به صورت و سر و گردن شما مرتبط است. وقتی جراحی فک و صورت انجام می دهید ، شخصی صورت شما را عمل می کند. تنها سوال این است که دقیقاً در کجا این اتفاق می افتد؟

اکثر بیماران با روش های جراحی دهان مانند کشیدن دندان عقل و قرار دادن ایمپلنت های دندانی آشنا هستند ، اما نسبتاً تعداد کمی از آنها جراحی فک و صورت را درک می کنند، نمونه های از روشهای جراحی فک و صورت که معمولاً انجام می شود عبارتند از: جراحی اصلاحی فک – جراحی مفصل گیجگاهی فکی – تشخیص و درمان سرطان سر و دهان – جراحی ترمیمی برای ضربه به صورت – جراحی پیوند استخوان قبل از کاشت – جراحی برای نقص اسکلت فک و صورت.

متداول ترین دلیل جراحی دهان و فک و صورت

بهترین پزشکان جراح دهان، فک و صورت، علل این نوع جراحی و متداول ترین دلیل آن را این طور می دانند که فرد یا افرادی نیاز پیدا می کنند که برخی از دندان های خود را تعویض کنند. به طور کلی ، این اتفاق به دلیل ضربه، زمین خوردن یا بیماری رخ می دهد. برخورد مشت و یا تصادفات با اتومبیل و ایجاد آسیب به دهان و صورت ممکن است دندان های فرد را جابجا کند، که جراحی می تواند ناحیه تحت تأثیر از آسیب را اصلاح یا جایگزین کند.

همچنین ممکن است فردی در دهان یا ناحیه اطراف آن به یک بیماری مبتلا شود. تومور یا کیست می تواند سلامت بدن فرد را به خطر بیندازد ، مخصوصاً اگر سلول های سرطانی بخشی از ناحیه دهان و صورت فرد را آلوده کرده باشد. وقتی این اتفاق می افتد ، با تشخیص پزشک و بهترین متخصص های جراح فک و صورت ممکن است که لازم باشد بخشی از فک فرد مبتلا را برداشته یا بازسازی کنند.

البته دلایل ساده تری نیز می تواند به این نوع جراحی ها نیاز پیدا کند. به عنوان مثال ممکن است لولای فک درست عمل نکند. در این صورت ، جراحی مفصل گیجگاهی فکی این مسئله و مشکل را برطرف و اصلاح می کند. میزان کردن و یا تراز ساده فک یکی دیگر از احتمالات است. جراحی دهان و فک و صورت شرایط بی شماری را درمان می کند که برخی از آنها جدی تر از سایر موارد هستند.

جراحان فک و صورت چه کارهای را انجام می دهند؟

پاسخ کوتاه این است که بهترین متخصص های فک و صورت بیشتر درمان ها و جراحی های ذکر شده در بالا را انجام می دهند. یک متخصص خوب در این نوع از رشته دندانپزشکی مجبور است کارهای اورژانسی بسیار بیشتری از دیگران انجام دهد. بسیاری از اوقات ، بیمار دچار سانحه رانندگی یا آسیب ورزشی می شود که نیاز به توجه فوری دارد. در این موارد ، یک جراح خوب و ماهر فک و صورت باید افراد در شرایط بحرانی را درمان کند.

گرچه این شغل نیازهای دیگری نیز دارد که فراتر از حمایت از بحران است. این نوع متخصص باید طیف وسیعی از آسیب ها و بیماری ها را در چهار قسمت اصلی بدن: گردن ، صورت ، فک و دهان بداند و آنها را درمان کند. شایعترین عمل جراحی کشیدن دندان است ، به ویژه هنگامی که فردی از دندان عقل نهفته رنج می برد. گاهی اوقات ، این جراحی یک تصمیم اضطراری نیست بلکه یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از مشکلات بعدی دندان است.

برخی شرایط ممکن است نیاز به این نوع جراحی داشته باشد. افرادی که شکاف کام و لب دارند می توانند برای اصلاح مشکل تحت درمان قرار گیرند. یک پزشک و جراح فک و صورت خوب، برای رفع مشکل جسمی ساختار صورت را تغییر می دهد. اگرچه این یک جراحی پزشکی و نه جراحی زیبایی محسوب می شود.

بهترین پزشکان و حتی معروفترین جراحان دهان و فک و صورت باید بدانند که چگونه مسائل مربوط به بافت سخت و نرم را درمان کنند. یک متخصص باید در مناطق حساس مانند لثه و ساختارهای سخت مانند استخوان فک و قسمت های گردن کار کند. این یک کار طاقت فرساست ، زیرا جراح باید تمام دندانپزشکی ، پزشکی عمومی و بسیاری از اشکال جراحی را درک کند.

چگونه یک فرد جراح فک و صورت می شود؟

از آنجا که جراحی دهان و فک و صورت بسیاری از مهارت های پزشکی را شامل می شود ، ورود به آن یک رشته دشوار است. یک جراح احتمالی باید دانشکده دندانپزشکی را به پایان برساند. در غیر این صورت ، آنها فاقد آموزش برای تشخیص و درمان مسائل اساسی دهان و دندان هستند.

بعد از دانشکده دندانپزشکی ، جراح باید حداقل چهار سال دیگر ، گاهی اوقات تا شش سال ، تحصیل کند. پزشک برای تسلط بر مهارت های جراحی به این زمان اضافی نیاز دارد. آنها همچنین باید در درمان آسیب های سر ، گردن و فک آموزش ببینند. به غیر از متخصصان بیهوشی واقعی ، این رشته تنها زمینه ای است که متخصصان می توانند انواع آرام بخشی را به عنوان درمان انجام دهند.

چه زمان باید به یک جراح فک و صورت خوب مراجعه کرد ؟

موقعیت های زیادی وجود دارد که ممکن است بیمار توسط ارتودنتیست یا دندانپزشک اولیه خود به جراح فک و صورت ارجاع شود. پاتولوژی های زمینه ای ، مال اکلوژن های پیچیده ، اختلال TMJ یا تغییر شکل فک ممکن است از طریق جراحی فک به طور قابل توجهی بهبود یابد.

اما واقعیت این است که بسیاری از جراحی های دهان ، موقعیت های اضطراری هستند. در شرایط ایده آل و عادی ممکن است ملاقات با یک جراح فک و صورت جایز نباشد. اما در شرایط اورژانس و احتمالاً آسیب دیدگی که نیاز به درمان فوری پزشکی دارد و نیاز به جراحی است، این بهترین متخصص ها و جراحان دهان و فک و صورت هستند که قادر به درمان تقریباً هرگونه آسیب مربوط به دهان ، گردن یا فک شخص آسیب دیده هستند.

جراحان دهان و فک و صورت از ماهرترین افراد از بین بهترین دندانپزشکان و پزشکان هستند. آن ها می توانند اشکال مختلفی از آسیب را درمان کنند ، این قابلیت را دارند که در یک سیستم کنترل شده یا اضطراری کار کنند.

 

 

بیمارستان هایی در زمینه فک با ما همکاری می کنند