پشتیبانی سلامت بدون مرز

آیا در مورد مکمل های حاوی کلسیم سردرگم هستید؟

در دنیای کامل و شرایط ایده آل ، ما کلسیم مورد نیاز بدن خود را از غذاهایی که می خوریم می گیریم. نه تنها از منابع معمول کلسیم مانند ماست ، شیر و پنیر بلکه از ماهی ،کنسرو ماهی، قزل آلا ،و ساردین ، ​​کلم بروکلی ، کلم و غلات سبز و سبزیجات و آب میوه های غنی شده نیز دریافت میکنیم‌. اما ما در جهانی زندگی می کنیم که امکان دسترسی کامل ممکن است به همه اینها وجود نداشته باشد . تحقیقات نشان می دهد که بیش از یک سوم ما به اندازه کافی ، مواد معدنی لازم برای ساختن و نگه داشتن استخوان های قوی را دریافت نمی کنیم. کلسیم همینطور به عضلات نیز کمک می کند تا مناسب کار کنند و همینطور به اعصاب کمک میکند تا پیام های خود را بین مغز و سایر قسمت های بدن بتوانند ارسال کنند. چه نوع مکمل کلسیم برای شما مناسب است؟

چقدر باید مصرف کرد؟

مواد غذایی حاوی کلسیم


این بستگی به میزان مصرف رژیم غذایی شما دارد. بزرگسالان هر روز به هزار میلی گرم کلسیم (از همه منابع) نیاز دارند ، و این مقدار با افزایش سن بالا می رود. زنان بالای 50 سال و مردان بالای 70 سال به 1200 میلی گرم در روز نیاز دارند. اگر فکر می کنید برای رسیدن به این اعداد نیاز به یک مکمل کلسیم‌ دارید ، با پزشک خود مشورت کنید. هرچه کلسیم بیشتری در یک دوز مصرف کنید ، پروسس آن برای بدن سخت تر است،لذا 500 میلی گرم یا کمتر را در یک دوز مصرف نمایید . ممکن است تمایل داشته باشید در هر روز ،در هر وعده غذایی مقدار کمتری از کلسیم‌ مصرف کنید تا در مجموع به میزان مورد نیاز رسیده شود.

مصرف بیشتر از مقدار توصیه شده روزانه برای شما مناسب نیست. براساس یک مطالعه سال 2011 در مجله غدد درون ریز و متابولیسم بالینی ، ممکن است حتی مضر باشد. بدن شما کلسیم‌اضافی را از طریق کلیه دفع کرده و غلظت ان را در داخل ادرار شما بالا میبرد و لذا خطر ابتلا به سنگ کلیه را برای برخی از افراد بالا می برد. مقادیر بالای مواد معدنی موجود در خون شما می تواند منجر به مشکلات کلیوی و همچنین رسوب آن‌ در رگ های خونی و بافت باعث سفتی و سختی انها بشود . در برخی از مطالعات همچنین نشان داده شده که میزان زیاد مصرف کلسیم ، به ویژه در مکمل ها ، با خطر بیشتری از ابتلا به بیماری های قلبی همراه است ، اگرچه نتایج بدست امده هنوز قطعی نیست.

کربنات کلسیم یا سیترات کلسیم؟


کربنات کلسیم از دو نوع اصلی مکمل های کلسیم بیشتر مصرف میشود . همچنین باید هنگام مصرف آن چیزی بخورید تا به بدن کمک کند تا از آن به بهترین نحو استفاده کند.
فرقی نمی کند سیترات کلسیم را با غذا یا بدون آن مصرف کنید.
در یک مکمل ممکن است کربنات کلسیم میزان‌ بیشتری به عنوان ماده تشکیل دهنده آن در مقایسه با مکمل دیگری که حاوی سیترات کلسیم است داشته باشد ، اما می توانند به همان اندازه مؤثر باشند. لذا وقتی محصولات را مقایسه می کنید ، برچسب ها را بررسی کنید تا دریابید که چه مقدار کلسیم در یک دوز دریافت می کنید.

عوارض جانبی و تداخلات دارویی:


باد شکم ، نفخ و یبوست با مصرف کربنات کلسیم بیشتردیده میشود . این دلیل دیگری برای تقسیم دوز شما به وعده های بیشتر و مصرف آنها با غذا است. نوشیدن مایعات بیشتر ممکن است در جلوگیری از بروز این علائم به شما کمک کند.
اگر نوع جدیدی از مکمل کلسیم را امتحان می کنید، با دوز کمی مانند 200-300 میلی گرم در روز به مدت یک هفته شروع کنید و به تدریج دوزاژ را بیشتر کنید
. کلسیم می تواند تاثیر برخی داروهای خاص را کمتر کند ، بنابراین اگر دارویی برای پوکی استخوان یا بیماری پاژه ، تشنج یا مشکلات تیروئید و یا آنتی بیوتیک مصرف می کنید با پزشک خود مشاوره کنید . بعضی از آنتی اسیدها ، ملین ها و استروئیدها میتوانند کلسیم را از بدن شما بیرون بکشد یا از استفاده مناسب آن جلوگیری کند.

ارتباط با ویتامین D:


بدن شما برای دریافت و استفاده از کلسیم نیاز به ویتامین دی دارد میزان توصیه شده برای بالغین عبارت است از ۴۰۰ تا ۸۰۰ واحد بین المللی روزانه برای افراد زیر ۵۰ سال و ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد بین المللی برای بالاتر از ۵۰ سال لذا بیشتر مکمل های کلسیم حاوی ویتامین دی نیز هستند.

برای اطلاع از اخرین اخبار سامانه سلامت بدون مرز لطفا پیج اینستاگرام ما را دنبال نمایید

در صورت نیاز به مشاوره آنلاین تصویری با متخصصین مربوطه لطفاً اینجا را کلیک نمایید

برچسب ها

#مشاوره_انلاین #ویزیت_انلاین# کلینیک_انلاین#دکتر_انلاین#مشاوره_پزشکی_انلاین #مشاوره_روانپزشکی_انلاین #مشاوره_انلاین_تصویری #دکتر_انلاین #پزشک_انلاین #مشاوره_پزشکی #مشاوره آنلاین پزشکی #مشاوره انلاین روانپزشکی #مشاوره انلاین روانشناسی #مشاوره_روانپزشکی #مطب_انلاین#مشاوره_روانشناسی_انلاین#تله_مدیسین