پشتیبانی سلامت بدون مرز

هیستروسکپی _دکتر افسانه مهرنامی متخصص و جراح زنان و زایمان


هیستروسکپی یک روش تشخیصی_درمانی است که دررشته زنان کاربردهای متعددی دارد. با استفاده از این روش می توان داخل رحم را به طور مستقیم و باکمک یک دوربین مورد بررسی قرار دادو حفره رحم راازراه واژن کامل بررسی کرد.

هیستروسکوپی تشخیصی:


هیستروسکوپی تشخیصی برای بررسی داخل رحم استفاده می شود و در تشخیص وضعیت غیر طبیعی رحم مانند فیبروم داخلی، اسکار (بافت ناشی از التیام زخم) و چسبندگی، پولیپ (توده بافتی) و اختلال های مادرزادی کمک می کند.
هیستروسکوپی تشخیصی تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی کوتاه مدت انجام می شود.
?این وسیله از کانال دهانه رحم به قسمت تحتانی رحم وارد و محلول های خاص نظیر سرم های مختلف از طریق آن به حفره رحمی وارد می شود. محلول، حفره رحمی را باز کرده و به ما کمک می کند تا حفره رحم را کاملاً بررسی کند. ویدیوی ذیل نمونه ای از عمل جراحی هیستروسکپی میباشد ??

https://aparat.com/v/VZI6o

هیستروسکوپی درمانی:


با هیستروسکوپی درمانی می توان بسیاری از ضایعات کشف شده در جریان هیستروسکوپی تشخیصی را درمان کرد. هیستروسکوپی درمانی شبیه هیستروسکوپی تشخیصی است ولی هیستروسکوپ مورد استفاده طوری طراحی شده تا وسایل جراحی مختلف مانند قیچی، فورسپس نمونه برداری، لیزر، الکترود و…از طریق آن وارد رحم کرد. به وسیله این عمل فیبروم، بافت اسکار و پولیپ از داخل رحم برداشته می شود. بعضی از اختلال های مادرزادی مانند سپتوم رحمی (تیغه داخل رحمی) از طریق هیستروسکوپ قابل درمان است.
شایع ترین عارضه هیستروسکوپی سوراخ شدن رحم است اما معمولاً سوراخ ایجاد شده خود به خود ترمیم می شود.
ازعوارض دیگر می توان به ترشح واژینال و درد اشاره کرد که درصورت بروز باید به پزشک مراجعه کرد.برای چند روز و تا زمانی که خونریزی وجود دارد نزدیکی ممنوع است. فعالیت طبیعی در عرض یک الی دو روز برقرار می شود.

در صورت نیاز به مشاوره پزشکی آنلاین و تصویری با خانم دکتر افسانه مهرنامی جراح و متخصص زنان و زایمان اینجا را کلیک نمایید.

برای اطلاع از آخرین اخبار سامانه سلامت بدون مرز لطفاً صفحه اینستاگرام ما را دنبال نمایید

مشاوره انلاین ،#ویزیت انلاین# کلینیک #انلاین#دکترانلاین#مشاوره پزشکی انلاین #مشاوره روانپزشکی انلاین #مشاوره انلاین تصویری #دکترانلاین #پزشک انلاین #مشاوره پزشکی #مشاوره روانپزشکی #مطب انلاین #مشاوره روانشناسی انلاین #تله مدیسین#مشاوره پزشکی ازراه_دور#telemedicine