پشتیبانی سلامت بدون مرز

متخصصین پزشکی ورزشی در چه حیطه ای فعالیت میکنند ؟

با توجه به جمعیت جوان کشور و سیاست گسترش ورزش اعم از حرفه‌ای و همگانی در آحاد جامعه تعداد افرادی که به صورت حرفه‌ای به ورزش اشتغال دارند طی دهه‌های اخیر افزایش چشمگیری یافته‌اند توجه مسئولین سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک به لزوم تربیت تخصصی افرادی برای مدیریت مشکلات طبی ورزشکاران حرفه ای و غیر حرفه ای و نیازسنجی به عمل آمده اهمیت نقش متخصصان پزشکی ورزشی در داخل کشور می گذرد.

در صورت نیاز به انجام مشاوره با متخصصین پزشکی ورزشی شما می توانید با متخصصان این رشته در سامانه سلامت بدون مرز به صورت آنلاین تصویری مشاوره نمایید بدین منظور لطفاً اینجا را کلیک کنید.

از سوی دیگر یکی از چالش‌های بزرگ پزشکی قرن حاضر کند یا معکوس نمودن روند بی‌حرکت شدن جوامع است پیشرفت های فناوری در قرن گذشته باعث صرفه جویی در انرژی و زمان شدند ولی با این حال همین پیشرفت‌ها به تشکیل جامعه‌ی مدعی شده‌اند که عموماً نیاز کمتری به انجام فعالیت فیزیکی در مقایسه با سایر دوران های حیات بشری دارد. اختلالات طبیعی از قبیل چاقی ، دیابت ،هیپر لیپیدمی (افزایش چربی خون)، استئوپروز (پوکی استخوان) ،بیماری قلبی عروقی و بیماری روانی همگی با شیوه زندگی بی تحرک رابطه دارند .

به خوبی ثابت شده است که ورزش در درمان هر یک از این اختلالات مفید است. مطالعات نشان می دهند که افراد دارای فعالیت بدنی منظم در ایجاد یک جامعه سالم و پرنشاط سهیم هستند. افزایش هزینه های مراقبت بهداشتی که به یک چالش بزرگ در تصمیم‌گیری‌های کلان سلامت‌محور بدل شده‌اند بر یک نیاز قوی برای ترویج ورزش و فعالیت بدنی مبتنی بر علوم پزشکی و تربیت بدنی تاکید دارد و متخصصان رشته پزشکی ورزشی با آموزش مهارت های خاص قادر به پیشگیری و درمان بیماریها و اختلالات ناشی از عدم انجام ورزش و یا و انجام ورزش و تشویق و راهنمای افراد جهت تبعیت از شیوه زندگی فعال می باشند.

همچنین اطلاع از فواید بهداشتی فعالیت بدنی و رژیم های ورزشی مطلوب به این متخصصین اجازه می‌دهد تا مشوق یک شیوه زندگی فعال برای گروه‌های باشند که از ورزش بیشترین بهره را می برند.

پزشکی ورزشی تخصصی بالینی است که به پیشگیری درمان و بازتوانی آسیب های ورزشی و بیماری‌های مرتبط با ورزش در ورزشکاران حرفه ای و غیر حرفه ای و ارتقاء سطح کارایی ورزشکاران و استفاده از ورزش در پیشگیری درمان و بازتوانی بیماریها و ارتقاء سلامت می پردازد.

در کشور ما ایران تخصص پزشکی ورزشی به عنوان یک دوره تحصیلات تخصصی پس از اخذ مدرک پزشکی عمومی تعریف شده است که دوره آموزش آن به مدت ۴ سال می باشد.

نقش های دانش آموختگان این رشته در جامعه عبارتند از تشخیص دهنده درمانگر پیشگیری‌کننده مشاور مدیر آموزشگر و پژوهشگر در زمینه پزشکی ورزشی می باشد وظایف حرفه ای دانش آموختگان این رشته در نقش‌های مختلف می باشد که در ذیل سرفصل های آنها نشان داده شده است .

وظایف دانش آموختگان پزشکی ورزشی

همچنین توانمندی اقدامات تشخیصی و درمانی نیز در اینجا نشان داده می شود:

توانمندیها و مهارت هایی که متخصص پزشکی ورزشی دارا میباشد

در صورت نیاز به انجام مشاوره با متخصصین پزشکی ورزشی شما می توانید با متخصصان این رشته در سامانه سلامت بدون مرز به صورت آنلاین تصویری مشاوره نمایید بدین منظور لطفاً اینجا را کلیک کنید.

لطفاً برای اطلاع از آخرین اخبار سامانه سلامت بدون مرز پیج اینستاگرام مارا دنبال کنید.

برچسب ها:

#مشاوره_انلاین ،#ویزیت_انلاین# کلینیک_انلاین#دکتر_انلاین#مشاوره_پزشکی_انلاین #مشاوره_روانپزشکی_انلاین #مشاوره_انلاین_تصویری #دکتر_انلاین #پزشک_انلاین #مشاوره_پزشکی #مشاوره_روانپزشکی #مطب_انلاین#مشاوره_روانشناسی_انلاین#تله_مدیسین