پشتیبانی سلامت بدون مرز

شرکای جنسی بیشتر ، خطر سرطان بیشتر ؟

– اگر به تعداد بیشتری از عاشقانی که در زندگی خود داشته اید به بیش از دو دست نیاز دارید ، تحقیقات جدید نشان می دهد که احتمالا باید از خطر ابتلا به سرطان خود نگران باشید. . محققان گزارش می دهند ، افرادی که 10 یا بیشتر شریک جنسی داشته اند نسبت به افرادی که از نظر جنسی کمتر فعال بودند ، شانس بیشتری در ابتلا به سرطان دارند. براساس این مطالعه ، زنانی که شرکای جنسی متعدد داشته اند نسبت به زنانی که باکره باقی مانده اند و یا تنها یک شریک جنسی داشتند ،دو برابر بیشتر خود را در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار داده اند. در همین حال ، شانس ابتلا مردان با شرکای جنسی متعدد به سرطان در مقایسه با کسانی که یک یا هیچ شریک جنسی نزدیک به ۷۰ درصد افزایش یافته است و تقریبا 57 درصد برای کسانی که در طول زندگی دو یا چهار شریک جنسی داشتند ،افزایش یافته است .

لی اسمیت ، مدیر تحقیقات مرکز کمبریج و و علوم ورزش در دانشگاه آنگلیا روسکین در انگلستان. گفت : “انتظار داشتیم بین تعداد شرکای جنسی و خطر ابتلا به سرطان ارتباط وجود داشته باشد زیرا تحقیقات قبلی نشان داده است که بیماریهای مقاربتی خاص ممکن است منجر به چندین سرطان شود.” اسمیت ادامه داد: “در حقیقت ، وجود تعداد بیشتری از شرکای جنسی به معنای قرار گرفتن در معرض پتانسیل بیشتر در برابر STIS (عفونتهای مقاربتی) هستند.

جالب اینجاست که خطر در زنان در مقایسه با مردان بیشتر است. “چون ارتباط بعضی از بیماریهای مقاربتی( STIS) و سرطان در زنان، از جمله HPV و سرطان دهانه رحم در مقایسه با HPV و سرطان آلت تناسلی خیلی بیشتر است. ”

در مطالعه ای در 2012-2013 ،از بیش از 5700 شرکت کننده بالای ۵۰ سال سؤال کردند که چه تعداد شریک جنسی در طول زندگی خود داشته اند. محققان پاسخ انها را با تشخیص سرطان که توسط خودشان اظهار شد را مقایسه کردند.

شرکت کنندگان میانگین سنی 64 سال داشتند و حدود ۳ نفر از هر چهار نفر متاهل بودند. حدود 28٪ از مردان و 41٪ از خانم ها گفتند كه باكره یا تنها یك شریک جنسی در طول عمر داشته اند ، در حالی كه 22٪ از مردان و حدود 8٪ از زنان 10 یا بیشتر از پارتنر جنسی را گزارش كرده اند.

اسمیت اظهار نمود ،(STIS) مظنون اصلی در افزایش خطر ابتلا به سرطان است ، اما افراد دارای شرکای جنسی بیشتر تمایل دارند که به سایر رفتارهای پرخطر نیز بپردازند.

اسمیت گفت: “در مطالعه ما ، افرادی که تعداد بیشتری از شرکای جنسی دارند ، بیشتر سیگار می کشیدند و یا الکل می نوشیدند، رفتارهایی که با خطر ابتلا به سرطان همراه است.” “این امکان وجود دارد که تعداد شرکای جنسی که شخص داشته است ، ترکیبی از احتمال قرار گرفتن در معرض STIS و مشخصات سبک زندگی را دارا میباشد .

این مطالعه در 13 فوریه در مجله BMJ بهداشت روابط جنسی و باروری منتشر شد. دو کارشناس بهداشت ایالات متحده که درگیر این مطالعه نشده اند ، درباره این یافته ها اظهار نظر کردند. دکتر کنستانتین زاکاشانسکی ، استادیار زنان و زایمان ، زنان و زایمان و نازایی از دانشکده پزشکی mount sinaiدر شهر نیویورک گفت: اگرچه جالب توجه است ، ولی این مطالعه دارای نقص هایی است که نتیجه گیری معنی دار را در مورد آنچه نتیجه گیری نموده است را دشوار می کند.

زاكاشانسكی گفت ، رابطه جنسی و سرطان هر دو مورد لمس هستند و جای سوال دارد كه آیا می توان به مردم اعتماد كرد كه دقیقاً از روابط خود و یا تشخیص سرطان خود اطلاعات درستی را بما داده باشند . زاکاشانسکی گفت: “مشکل این است که ممکن است افراد بیش از حد گزارش دهند و یا کمتر گزارش از بیماری خود بدهند و شما نمی دانید که چقدر اظهاراتشان واقعی هستند.”و همچنین ممکن است بدلایلی بعضی از اتفاقات رو هم بیاد نیاورند .

میا گودت ، مدیر علمی تحقیقات اپیدمیولوژیک انجمن سرطان آمریکا ،اظهار میدارد که مشکلاتی با این مطالعه وجود دارد .اما گودت گفت كه این گزارش در مورد علت احتمالی سرطان كه نیاز به تحقیقات بیشتر دارد ، دارای نقاط درخشانی است. گودت گفت: “نتیجه گیری کلی با آنچه ما درباره نقش احتمالی ویروس ها در سرطان می دانیم سازگار است و از مطالعه بیشتر حمایت می کند.” وی خاطرنشان كرد: پاپیلومای انسانی (HPV) با سرطان دهانه رحم ، دهان ، مقعد و آلت مرتبط است ، در حالی كه هپاتیت B و C با سرطان كبد مرتبط هستند. این احتمال وجود دارد که ویروس های دیگر با انواع دیگر سرطان ارتباط داشته باشند. گودت گفت: “سلامت جنسی چیزی است که به دلیل تابوی اطراف آن مورد تفسیر و مطالعه قرار نمی گیرد. گرچه این مطالعه ایده آل نیست ، ولی داشتن اطلاعاتی در این مورد مفید است.

اسمیت تصریح کرد: در این میان ، افرادی که در این زمینه بی پروا تر بوده اند باید با پزشک خود صحبت کنند. اسمیت گفت: “افرادی که برخوردهای جنسی خطرناکی داشته اند ، باید با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرند تا از نظر عفونتهای مقاربتی و جنسی اگاه گردند و باید با آنها در مورد چگونگی به حداقل رساندن این خطر ، صریح گفتگو نمود .”

“استفاده از روش های محافظت مناسب ، خطر ابتلا به سرطانهای مرتبط را کاهش می دهد.

در صورت نیاز به مشاوره پزشکی انلاین با متخصصین و پزشکان میتوانید اینجا را کلیک کنید .

جهت اطلاع از اخرین اخبار سامانه سلامت بدون مرز لطفا صفحه اینستاگرام ما را دنبال نمایید

مشاورهانلاین #ویزیتانلاین# کلینیکانلاین#دکترانلاین#مشاورهپزشکیانلاین #مشاوره روانپزشکیانلاین #مشاورهانلاینتصویری #دکترانلاین #پزشکانلاین #مشاورهپزشکی #مشاوره آنلاین پزشکی #مشاوره انلاین روانپزشکی #مشاوره انلاین روانشناسی #مشاورهروانپزشکی #مطبانلاین#مشاورهروانشناسیانلاین#تلهمدیسین