پشتیبانی سلامت بدون مرز

سینوزیت و سرگیجه _دکتر کوثر دورقی ،متخصص گوش و حلق و بینی


سینوزیت و سرگیجه می توانند علائمی سخت برای بیماری سینوس ها باشند. سینوزیت بیماری شایعی ست که سالانه میلیون ها نفر را در تمامی جهان درگیر کرده و دردهای کلافه کننده را نصیب بیمار می کند. در این بیماری که به دلیل مسدود شدنِ حفره های سینوس در استخوان های صورت به وجود می آید، بسیاری از علائم نمایان خواهد شد که سرگیجه یکی از آنهاست.
علاوه بر سرگیجه، دیگر علائم می تواند به این شکل باشد:

  • سرفه و تنگی نفس
  • مسدود شدن حفره های بینی و گرفتگی شدید
  • احساس درد و سنگینی در صورت
  • خستگی مفرط
  • تب داشتن

    همانگونه که می بینید سینوزیت و سرگیجه تنها نیستند و علائم دیگری نیز همراه آنها خواهند بود. هر کدام از ین علائم، به تنهایی برای کلافه کردن فرد کافی ست.
  • جهت مشاوره آنلاین و تصویری با خانم دکتر کوثر دورقی متخصص گوش و حلق و بینی لطفاً اینجا را کلیک نمایید.
  • چرا سرگیجه در سینوزیت ایجاد می شود؟
    یکی از سؤال هایی که همیشه از پزشکان پرسیده می شود این است که در خلالِ سینوزیت چه اتفاقاتی می افتد که فرد دچار برخی علائم مانند سرگیجه می شود؟ افرادی که مبتلا به سینوزیت شده اند چون راه ها و منافذ بینی مسدود شده و نمی توانند به راحتی نفس بکشند حتماً کمی دچار ناراحتی روحی می شوند و این بیماری بر روی روحیۀ آنها تأثیر خواهد گذاشت. در برخی موارد این ناراحتی روحی و افسردگی ممکن است تبدیل به سرگیجه شده و فرد را بیازارد. البته همیشه هم سینوزیت و سرگیجه با هم نیستند بلکه ممکن است فردی دچار «سینوزیت حاد» یا «سینوزیت مزمن» شود اما اصلاً سرگیجه نداشته باشد.

ترکیبِ سینوزیت و سرگیجه گاهی نیز به این دلیل است که، چون دراین بیماری بینی ها کاملاً کیپ شده و فرد دائماً با فشار سعی دارد نفس کشیده و به قول خودش راه بینی را باز کند، همین فشار می تواند یکی دیگر از عواملی باشد که سبب ایجاد سرگیجه شود. از دیگر دلایل همراهیِ سینوزیت و سرگیجه را می توان کمبود اکسیژن دانست، زیرا به علت گرفتگی بینی، ممکن است فرد نتواند به خوبی نفس کشیده و کمبود اکسیژن نیز منجر به سرگیجه در فرد خواهد شد.
در حین سینوزیت و سرگیجه داشتن چه باید کرد
اولین اقدام این است که اگر سرپا هستید حتماً بنشینید. حتماً سعی کنید از بخور استفاده کنید تا مخاط داخل بینی نرم شده و به بیرون راه یابند. سعی کنید از قرار گرفتن در معرض باد سرد و سرما جلوگیری کنید.
قطعا پس از رفع تدریجی سرگیجه نیاز به معاینات لازمه و درمان های صحیح است.

جهت مشاوره آنلاین و تصویری با خانم دکتر کوثر دورقی متخصص گوش و حلق و بینی لطفاً اینجا را کلیک نمایید.

برای اطلاع از آخرین اخبار سامانه سلامت بدون مرز لطفا اینجا را کلیک نمایید

مشاورهانلاین #ویزیتانلاین# کلینیکانلاین#دکترانلاین#مشاورهپزشکیانلاین #مشاوره روانپزشکیانلاین #مشاورهانلاینتصویری #دکترانلاین #پزشکانلاین #مشاورهپزشکی #مشاوره آنلاین پزشکی #مشاوره انلاین روانپزشکی #مشاوره انلاین روانشناسی #مشاورهروانپزشکی #مطبانلاین#مشاورهروانشناسیانلاین#تلهمدیسین