پشتیبانی سلامت بدون مرز

کلسترول رژیم غذایی ممکن است خطر بیماریهای قلبی عروقی را افزایش ندهد .

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا (AHA) ، مصرف کنندگان باید برای سلامتی قلبی عروقی به رژیم های سالم قلب ادامه دهند. با این حال ، هیچ توصیه عددی از میزان مصرف کلسترول از مواد غذایی وجود ندارد ، زیرا AHA هیچ ارتباطی بین کلسترول رژیم غذایی و خطر قلبی و عروقی نمی یابد

این مطابق یک مقاله علمی جدید از AHA است که در مجله Circulation چاپ شده است که دکتر Jo Ann S. Carson نویسنده اول این مقاله است.

کارسون عضو فعلی کمیته تغذیه AHA و استاد تغذیه بالینی در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس جنوب غربی در دالاس است.

او و همکارانش در مقاله توضیح می دهند که تغییرات اخیر در دستورالعملهای رژیم غذایی برای کاهش بیماری های قلبی عروقی (CVD) باعث شده است تحقیقات جدید آنها انجام شود.

یعنی ، توصیه های اخیر AHA ، کالج کاردیولوژی آمریکا ، و “دستورالعمل های رژیمی برای آمریکایی ها در سالهای 2015-2020” دیگر به صراحت هدفی برای میزان کلسترول رژیم غذایی تعیین نکرده اند.

این بر خلاف رژیم های سنتی است که کلسترول رژیمی با عددی محدود و کمتر از 300 میلی گرم (میلی گرم) در روز را توصیه مینمودند.

مقاله شامل متاآنالیز تحقیقات موجود است که نتیجه گیری می کند که مطالعات و آزمایشات موجود نتوانسته اند ارتباط قطعی بین کلسترول رژیم غذایی و سطح بالاتر خون از کلسترول با چگالی لیپوپروتئین کم (LDL) – که همچنین به عنوان “بد” نوع کلسترول شناخته می شود ، پیدا کنند.

در صورت نیاز به مشاوره در مورد رژیمهای کم کلسترول و بیماری های قلبی می توانید از طریق سامانه سلامت بدون مرز با متخصصین مربوطه مشاوره آنلاین تصویری انجام دهید. لطفاً اینجا را کلیک کنید

اشکالات مطالعات مشاهده ای :

محققان می نویسند: “یافته های حاصل از مطالعات مشاهده ای به طور کلی از ارتباط بین کلسترول رژیم غذایی و خطر ابتلا به CVD پشتیبانی نمی کند.”

علاوه بر این ، نتایج مطالعاتی هم که ارتباطی پیدا کرده بودند ، پس از تنظیم سایر عوامل رژیم غذایی ، مانند فیبر ، چربی اشباع یا مصرف انرژی ، تضعیف شد.

این نشان می دهد که مسائل متدولوژیک چنین مطالعاتی را بیشتر زیر سوال می برد و جدا کردن تأثیر کلسترول در رژیم غذایی از دیگر ترکیبات غذایی مانند چربی های اشباع دشوار است.

زیرا بیشتر غذاهای حاوی مقادیر زیاد دومی حاوی در رژیم غذاهای قبلی هم زیاد هستند.

کارسون و همکارانش نتیجه گرفتند:

“به طور خلاصه ، اکثر مطالعات مشاهده ای منتشر شده ارتباط مثبت معنی داری بین کلسترول رژیم غذایی و خطر ابتلا به CVD را نشان نمی دهند.

مصرف تخم مرغ ، کلسترول و ریسک خطر بیماریهای قلبی عروقی:

به طور متوسط ​​، مصرف تخم مرغ یک چهارم از کلسترول رژیمی را در ایالات متحده تشکیل می دهد ، یک تخم مرغ بزرگ تقریباً 185 میلی گرم کلسترول دارد.

با این حال ، در مطالعات مختلف با توجه به نوع بیماری قلبی عروقی مورد مطالعه ، نتایج متفاوتی در رابطه با ارتباط بین مصرف تخم مرغ و خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی به دست آمده است.

به عنوان مثال ، در مطالعات متعددی در جمعیت های آمریكا ، سوئد ، ایران و فنلاند ارتباطی بین مصرف تخم مرغ و خطر ابتلا به بیماری عروق كرونر قلب پیدا نشده است

یک مطالعه دیگر حتی نشان داد که خوردن هفت یا بیشتر تخم مرغ در هفته در مقایسه با خوردن کمتر از یک تخم مرغ در هفته با خطر ابتلا به سکته مغزی همراه است.

با این وجود ، برای نارسایی قلبی ، یک مطالعه در ایالات متحده و دیگری در سوئد خطر ابتلا 20 تا 30 درصد بیشتر را در افرادی که بیشتر از یک تخم مرغ در روز می خورند ، نشان داد ، اما نتایج فقط در مورد مردان صدق داشت .

به طور کلی ، محققان نتیجه گرفتند : هم در مورد میزان کلسترول رژیم غذایی و هم برای مصرف تخم مرغ ، در literature به طور کلی ارتباط آماری معنی داری با خطر ابتلا به CVD وجود ندارد .

با این وجود ، آنها در ادامه به برخی از محدودیت های موجود در این دانش موجود اشاره می کنند ، مانند این واقعیت که روش های اپیدمیولوژی تغذیه ای با گذشت زمان بطور چشمگیری تغییر کرده است ، یا اینکه جمعیت های مختلف مطالعه الگوهای مختلف رژیم غذایی دارند که ممکن است بر نتایج تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال ، آنها می نویسند ، در چین ، مصرف تخم مرغ حاوی بعنوان یک ماده غذایی سالم به رژیم غذایی ای اضافه میشود که قبلاً سرشار از فیبر ، سبزیجات و میوه است.

آزمایشات بالینی در مورد رژیمهای غذایی سالم

مقاله همچنین 17 کارآزمایی کنترل شده تصادفی را بررسی کرده و تأثیر مداخلات رژیمی با کلسترول بالا را ارزیابی کرد.

این آزمایشات رابطه وابسته به دوز بین کلسترول در رژیم غذایی و میزان بالای کلسترول LDL خون را نشان می داد ، اما تنها هنگامی که میزان ورودی بسیار بالاتر از میزان کلسترولی باشد که معمولاً افراد می خورند – به عنوان مثال ، معادل 3تا 7 تخم مرغ در روز. .

علاوه بر این ، هر یک از این آزمایشات تعداد نمونه کمی داشتند.

با توجه به مطالب فوق ، محققان بر خلاف محدود کردن عددی کلسترول در رژیم ، از یک رژیم غذایی سالم از نظر قلب تأکید می کنند.

“توجه به رابطه بین کلسترول رژیم غذایی و خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی نمی تواند دو جنبه از رژیم را نادیده بگیرد.

اول اینکه ، بیشتر غذاهایی که کلسترول بالا دارند ، معمولاً دارای چربی اشباع هستند که به شدت با افزایش خطر زیاد کلسترول LDL ارتباط دارد.”

“دوم ، ما از یک مطالعه علمی بزرگ می دانیم که الگوهای رژیم غذایی سالم قلب مانند رژیم مدیترانه ای و سبک DASH (رویکردهای رژیمی برای جلوگیری از فشار خون بالا) ذاتا دارای کلسترول پایین هستند.”

این نویسنده در ادامه توصیه می کند: “خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی که بر میوه ، سبزیجات ، غلات سبوس دار ، لبنیات کم چرب یا بدون چربی ، برش های بدون چربی گوشت ، مرغ ، ماهی یا پروتئین گیاهی ، آجیل و دانه تأکید میشود .

وی در خاتمه اظهار میکند : چربی های اشباع شده – که بیشتر در محصولات حیوانی مانند گوشت و لبنیات پر چرب و همچنین روغن های گرمسیری وجود دارد – باید با چربی های اشباع نشده مانند ذرت ، کانولا یا روغن سویا جایگزین شوند . و غذاهای پر قند و سدیم (نمک) باید محدود باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار سامانه سلامت بدون مرز لطفاً پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید

برچسب ها:

#مشاوره_انلاین#ویزیت_انلاین# کلینیک_انلاین#دکتر_انلاین#مشاوره_پزشکی_انلاین #مشاوره_روانپزشکی_انلاین #مشاوره_انلاین_تصویری #دکتر_انلاین #پزشک_انلاین #مشاوره_پزشکی #مشاوره_روانپزشکی #مطب_انلاین#مشاوره_روانشناسی_انلاین#تله_مدیسین